Uthyrning av föreningslokal

Vår föreningslokal ligger i hus 10 på plan 1 och kan hyras av medlemmar för övernattning eller dagtid för ex. barnkalas. Lokalen nyttjas även som styrelserum samt används för möten av vissa externa aktörer. Se vår kalender för tillgänglighet. 

BOKNINGSINFORMATION:

Lokalen uthyres för övernattning torsdag till måndag samt röda dagar inklusive aftnar. 

Lokalen kan även hyras dagtid för ex. barnkalas. Bord ska då skyddas med duk för att inte skadas.

Det kostar 300 kronor/dygn att hyra lokalen för övernattning samt 150 kronor/dag. Nyckel kvitteras ut vid påskrift av hyreskontrakt. Städning samt återlämning av nyckel ska göras direkt efter avslutad hyresperiod.

Betalning: Du kan betala till vårt bankkonto i SEB 5819 – 33 015 60 eller via Swish 123 261 62 66. 

Bokningsförfrågan görs till uthyrningsansvarig, Roland Möllby:
Mail: roland.mollby@ki.se
Tel: 070-268 64 00

OBS! Om något akut skulle inträffa i fastigheten  kan styrelsen komma att behöva tillträde till lokalen under uthyrd period  för att hämta nycklar eller annat material från styrelsens förråd. 

Ansvar & ordningsregler: Den som kvitterar ut nyckel till föreningslokalen är ansvarig för nyttjande av lokalen, städning av lokalen samt för eventuella störningar som arrangemang i lokalen kan förorsaka föreningens medlemmar. Den som kvitterar ut nyckel förbinder sig att följa ordnings-reglerna. På samma sätt som vid en fest i den egna lägenheten gäller det att det ska vara tyst vid 23-tiden så att ingen i de omgivande lägenheterna blir störda. Rökning är inte tillåten i lokalen eller i trapphusen.

STÄDNING: Uthyraren har rätt att vid återlämnandet av nyckeln kontrollera städning i lokalen samt att kräva att den som ansvarar för lokalen ställer till rätta efter anvisningar. Vid överträdelse kan styrelsen ålägga den som nyttjar lokalen att betala kostnaderna för en fackmässig städning och/eller hindra framtida fortsatt nyttjande av lokalen.

Checklista städning:

❑ Återställ stolar och bord   

❑ Bord och andra avställningsytor skall torkas av

❑ Bestick och porslin ska diskas, torkas och plockas in i skåp och lådor,

❑ Toalett, dusch och handfat ska rengöras 

❑ Golven ska dammsugas och våttorkas

❑ Sopor ska kastas i soprummet.     

Senast uppdaterad 2023-10-24 av Sofie Lundell.