Välkommen till Brf Trummens Strand

Fastigheten Trummens Strand är en av Europas största träbyggnationer som ligger fint belägen vid sjön Trummen i Växjö.

Alldeles intill fastigheten går promenadstråket som tar dig runt sjön, förbi Växjö Universitet och Teleborgs slott.

Under 2019 anlades en park och badstrand intill fastigheten. Inom gångavstånd finns mataffär, apotek, vårdcentral, samt goda bussförbindelser ner till Växjö City. Det går även bra att ta en promenad eller cykel de ca 2,5 km till centrum utmed Växjösjön på en sammansluten gång/cykelbana.

Föreningen ingår i Geologens Samfällighet som innehåller 3 stycken bostadsrättföreningar med parkeringsgarage, cykelförråd, förskola och en verksamhetslokal.

Bostadsrättföreningen Trummens Strand består av 3 hus (hus 2, 4 och 5) som ingår i etapp 1 av 3 planerade byggetapper. Bostadsrättsföreningen upprättades november 2018. Föreningen förvaltar adresserna Anna Koskulls gata 3E, 3F och 3V.

Bostadsrättföreningen Trummens Strand är den största av de tre föreningarna i fastigheten innehållande 51 lägenheter. Samtliga lägenheter i föreningen har egen parkering i garage.